Isnin, 12 Mac 2012

My 2cent

Semenjak dapat smartphone baru mcm² aku godak & byk juga aku dpt ilmu. Smartphone ni yg menggunakan operating system Android rupanya sgt luas penggunaannya. Ilmu yg aku dpt bkn takat games & apps (aplikasi) saja, rupanya ada benda lain seperti secret code, hack hp dll.

    Aku da cuba segala benda apps yg didonlod kununnya lagi cantik interface hp yg ku syg mcm weather clock, messaging theme, launcher theme, widget &  mcm² lg la. Ada gak aku cuba overclock, tambah memory hp ni & nak try juga godak hp ni lebih mendalam lg. Setiap hari aku cari info tanpa tanya org lain psl bkn semua org tau. Rata² org yg aku kenal yg guna smartphone just guna call sms & donlod apps dari Android Market je. So dari tenet la aku cari info.

   Setelah seribu mcm aku try theme akhirnya aku jatuh cinta kat dev (developer) Go SMS, Go Theme, Go Locker. Pasal apa, pasal aku suka sgt theme dia yg lebih cantik & byk feature dari stock yg sedia ada. Tapi selama aku guna benda tu semua hp aku jadi agak slow. Bila buka game atau apps yg berat sikit je dia sgt lagging. Tapi masalahnya aku xnak buang Theme semua dari hp aku. 

   So aku cuba cari solution lain & aku cuba apps task killer. Task Killer ni boleh buang apps yg disimpan dlm memory. Tapi aku rasa masih juga slow. Dari pemahaman aku task killer ni bkn la bagus sgt sbb bila dia kill task tu nanti dia ada running balik. So xde gunanya.  So aku cari kaedah lain plak & aku dapat solution ngan root balik hp aku & install ROM 

6 ulasan: