Isnin, 6 Februari 2012

Argh! Papago! X5 stop responding


   Sejak tukar hp baru, aku tensen btul guna apps Papago! X5 ni. Baru guna beberapa minit dia FC (force close) Pastu nak open balik & set balik destination. Pastu beberapa minit kendian dia jadi lagik. Pasal benda jadah ni aku da sesat jalan & lewat sampai. Sebelum ni aku guna apps Garmin utk E72. Aku sgt suka guna Garmin sebab dia user friendly, senang paham tgk map, senang nak cari jalan & byk feature seperti set home koordinat. 
   
 Tapi Garmin tiada utk produk Samsung Galaxy W aku. So terpaksa guna Papago. Tapi x byk feature. Aku pnah guna Papago semasa dia Hatyai dulu. Pasal benda ni la yg bawa kitorang jalan dalam @ jalan kampung kat Thailand sana sampai aku naik cuak ntah mana² gps ni bawa kitorg. Mau kena culik org Thai x ke mampos.
   So, utk menyetelkan problem aku, aku google. Tapi x jumpa jawapan. Korek punya korek aku search kat Lowyat.net forum. Akhirnya aku dpt jawpan dari seorg forummer kat situ. Dia suruh aku mutekan sound apps ni. Aku test kat jalanraya. Ya mmg btul, tiada lagi FC. Cuma kadang² lepas da set destination tiada arrow jalan nak ke kiri atau ke kanan. Lol, abis tu sama juga bek xpayah guna Papago. Tp xpe just tap ke menu click 'My List' set balik last destination yg korg nk pegi baru dia ada tunjuk anak panah.
   Oklah walaupun xde sound janji x sesat jalan. Setel satu lg problem. Utk korang yg nak dapatkan apps Papago! free ni boleh pergi blogger sorang ni siap ada tunjuk cara nak install. --> http://syazalina83.blogspot.com/2011/03/tutorial-how-to-install-papago-x51-for.html?showComment=1328592429652#c3540580089418956652

Tiada ulasan:

Catat Ulasan