Selasa, 24 Mei 2011

Trip to Hat Yai

     Sambil menyelam kita minum airnya skali.. Alang² aku hantar adik aku ke Uitm Perlis teringin gak nak jalan ke Thailand. Last time aku pegi sampai kat sempadan je. Tak dapat masuk border pasal aku xde passport. Kali ni impian kami akhirnya tercapai. Dipendekkan cerita kami pergi kedai insuran dkt Padang Besar utk usha. Tanya punya tanya rupanya kami perlukan surat akuan pemilik kereta beserta salinan geran kereta utk lepas border. Tauke tu buatkan surat utk kami ngan bayaran aku pun x ingat. salinan geran nasib ada dlm dashboard. Masalahnya surat perlukan signature bapak yakni pemilik kereta tp bapak aku kat KL. Xpe la aku sendiri jela sign. Pastu g balai polis bagi surat² tersebut & akhirnya dpt juga pas.

Sempadan Padang Besar - Thailand
Yeah berdebar² nak msk Thailand ni. 

Perjalanan yg kami ikut arahan GPS akhirnya sampai ke laluan jambatan yg sgt rendah. Apakah ini? terpaksa patah balik ikut jalan besar.



Bilik hotel

Tgk menu mkan agak murah. X mcm hotel² kat Malaysia. 1 malam kami menginap di sini hanya RM55 jer. Tapi hotelnya fuh puas ati! ngan shower bath tub, katil double bed, tv leh dpt siaran tv3.



 


Di Barberry, malam tu aku mnta permission nak pergi bar tp bukan utk mabuk or berpoya². Just nak usha. Serius. X buat apa². RM30 je pas msk, tp dlmnya wah.. gadis sunti mandi buih la.




Tiket pas msk, sempat amik gambar sblm dibuang.


Jalan² di Bandar Hat-Yai



Restoran halal. Harga standard x mahal.

Survey beli kasut utk org di Malaysia

Pemandangan luar hotel, bersebelahan stesen minyak. 1 liter petrol RM3 lebih berbanding Malaysia RM1.90 je. Xpe aku da siap² isi tank penuh kat Petronas sempadan Padang Besar.

Rumah urut. X sabar nak pekena urut Thailand. hehe

Depan Hotel

Makan dulu sebelum urut. 

Get ready. Mana dia tukang urut ni oi

Waduh² kasihan engkau dpt tukang urut yg tua. Nasib kau la. Janji urut sedap. Burrrrrppp


Waduh² sampai gitu urutnya. 

Bini aku pun nak follow urut juga. Kain rentang di buka abisnya. Takut la tu klu² tukang urut wat 'menda' kat aku

Duit utk dibuat kenangan. Tapi x sempat bawa balik sebab duit da kering. ATM machine kat sana pun xleh cucuk. Terpaksa la guna.. Memang da silap aku, klu tahu awal² da cucuk byk & bole beli byk souvenir. Memang nak sgt angkat bb gun. Tapi terfikir jg klu x lepas msk sempadan Malaysia. Nak sorok? takut la beb

Configure GPS. Klu xde menda ni mmg susah nak drive kat sana. Jalanraya pun lain macam.


Sedap dua ekor ni tido. Aku yg jadi driver x tido pon. Hampeh


Nasib ada teman co-pilot

Pergh... sedap betul lai ci kang sana....

Naik Tuk Tuk menuju ke uptown Hat Yai.. Layan...


Meriahnya kat sini




Cop passport sebelum pulang ke tanahair. Bye Bye Hat-Yai



Tiada ulasan:

Catat Ulasan