Rabu, 1 Jun 2011

Pertama kali jenguk rumah pertamaku

   Kini rumah lelong ni akan jadi milikku. Aku jenguk rumah ni utk kali pertama. Sebelum ni tgk dari luar je. Dah beli baru nak tgk, risiko btul aku ni kan. So aku ketuk pintu, org India yg buka. Dipelawanya kami (bini & mentua aku) msk dlm. Yarabbi, huduhnya rumah ni. Pecah sana pecah sini, ada lampu xbleh guna, dinding kotornya. Yg cantik satu je, siling rumah yg dah renovate.

Org india ni sebenarnya penyewa rumah ni. Ownernya orang melayu. Terkezut beruk penyewa ni, dia xtahu rumah ni dah lelong. Padahal dia baru je duk sewa dua bulan. Kami bagi masa dia sebulan lagi utk cari rumah lain. Tapi dia minta bagi duduk dua bulan lagi pasal owner xnak bagi balik deposit, so dia nak duk sebulan lg tanpa bayaran. Basically aku la owner baru, tapi aku da baik hati sgt aku setuju jela. Lepas tu chow balik rumah sewa aku.



Dalam beberapa minggu gitu aku dtg lagi tp kali ni bersama contractor utk ukur renovate. Aku nak tukar dari tingkap niko kpd tingkap cermin solid. Juga nak tambah dinding ckit supaya nmpk seperate dapur ngan ruang tamu. Jamban cangkung pon nak tukar kpd jamban duduk. Lain² pasang kipas siling, repair pintu.

 Laki India ni boleh selamber ckp kasar datang lepas dia pindah rumah la. Ngan muka bengang. La, kan aku da ckp awal² nak dtg ukur aje. Bknnya aku nak rush sgt cuma nk dapatkan quotation je. Apa pun kami teruskan je. Bkn rumah dia, rumah aku apa.

Barang² seperti jamban, kipas, sinki, kepala paip semua aku sendiri cari beli. Aku da siap beli tingkap 2nd hand dari Mudah.my. Kipas siling pun 2nd hand juga. Biasa la nak budjet,. Duit kwsp aku pun bkn byk mana pun.



Aiyo, ini macam rupa toilet. Lampu toilet pon tarak.

x suka aku jamban cangkung ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan