Ahad, 17 Oktober 2010

My new tv LCD

Pi-Rat pun kagum ngan LCD wor
Wah.. setelah asyik survey & research tv lcd sana sini akhirnya dpt jg sebuah LCD kat umah sendiri. Excited btul! geram je tgk mak bapak aku aku LCD aku yg lg It lebih ni mana bole ketinggalan beb. Walaupun aku berhutang ngan Aeon Credit (nama bini aku)asalkan aku puas ati. Bkn leh tgk tv je, aku da connect LCD Sony 32" ni ngan CPU komputer aku. Aku try game yg baru dibeli iaitu GTA: Episode of Liberty City, perrghh.. gambar cantik dari lcd pc aku. Klu camni baik guna tv lcd je, tp xpe la besar sgt, sakit mata aku kang.
Weekend ni agak memenatkan jg, Sabtu aritu hantar cat carrier ke umah mak aku jauh nun kat Nilai semata² nk antar brg. Kang bising papa aku tu, da phm sgt peelnya. Lepak sat je repair pc adik aku kjp fix internet connection then trus amik bini aku abis keje. G IOI Mall cari game GTA, da sangap sgt xde game baru kat umah. Balik tapau mkn MCD. Tanpa disangka² Aeon da approve loan LCD tv. Wah.. excited tul, tu yg x balik kpg. Bsknya baru balik kpg utk amik Rat-Si.

Sempat lg g Digital Mall nak cari HD player, LCD tv aku limited xleh main semua movie, just MPEG format saje. Angkat Vono HD player rm70 je pas minta diskaun. Da test ok gak gambarnya bole load subtitle .srt lg. Bole set screen besar, kecik, widesreen, zoom semua ok la tu. Janji leh main movie yg aku download dari tenet. Xpayah aku dok cangkung atas kerusi n tonton ngan lcd kecik ngan bini aku lg.
Smpi kpg tgk Rat-Si muka da calar balar akibat gadoh ngan Jimok si kucing besar betina. Pas maghrib balik rumah trus, oh ye siap bawa balik meja tv kepunyaan adik ipar aku. Dia nak bagi kami. Tp diorg mak mentua, ipar xtahu kami da ada LCD, malas kecoh. Balik umah trus tgk 2 movie skali. Bini aku syok men fb. Tido lmbt haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan