Jumaat, 8 Oktober 2010

My new pet is White Persian!


Wow, seronok plak ada 2 ekor kitten baru. My step-father kasi sepasang jantan betina, malas nk simpan byk kucing kat umahnya. Aku pown xnak, membebankan je nanti. Tapi dlm kepalahotakku da pk ni jual boleh gak dpt duit. So aku pun bawa balik ngan harapan $$$. Cantik kittennya full white Persian. Rasanya mix coz might be bapaknya is stray cat. Mula² advertise kat website Mudah, ada sombody interested. Semasa berckp dgnnya tiba² aku leh terlepas ckp yg nak jual jantan saja, betina da dijual (padahal ada). Tula simpan diorg dkt beberapa hari last² trus syg kat dia, padan muka aku. Aku jual murah je RM140 tu pun tawar dari RM200. Pembelinya dari Saujana Putra, sepasang suami isteri yg baru dpt baby. Sedih gak, menangis meronta-ronta dia. Kena plak seperate ngan si betina. Diorg ni close sgt, selalu main². Xpe, nanti happy la dia ngan tuan baru dia. So dpt duit tu aku plan nak daftar my own sykt tunggal (next post aku detailkan).
si jantan

Snowwy
   Now aku ada 3 ekor kucing, Rat-Si, Pi-Rat and .... Snowwy.. Yes, aku namakan dia as Snowwy coz dia putih sgt. Ingt nk bagi Snow White tp mcm x kena. Snowwy ni so manja, so playful and so pandai. Baru kurung sehari dlm toilet da pandai berak kencing dlm toilet. Da la manja sgt, bila tido mesti nk menyempit kat bantal kepala org. Si jantan yg aku jual tu agak garang. Tapi garang dia bkn marah tp garang penakut & mengada. Mcm si ibunya. Mmg x manja, dkt ngan org pun xnak. Dekat² nk bg org tu aku baru start rapat ngan dia, dia xcely manja & daring.. tp apakan daya da jadi milik org. Aku harap tuan baru dia sabar & caring kat jantan. Mula² agak frustrating nak kat jantan tu, harap dia pukul jantan.. Sian dier..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan